wtorek, 30 stycznia 2018

BULLET JOURNAL po raz pierwszy




 czyli kreatywny sposób na planowanie



Szukałam długo, ale już znalazłam sposób, w którym moje planowanie zaczyna działać! Przetestowałam wiele kalendarzy w moim życiu. Każdy był inny, mniej lub bardziej kolorowy, pełne tabelek i różnych karteczek, inne wręcz przeciwnie - minimalistyczne! 

Próbowałam różnych rozwiązań. Jedno prawie okazało się trafione, ale brakowało w nim miejsca na moje notatki. Zanim natrafiłam na BULLET JOURNAL i całą ideę planowania po swojemu, używałam małych notesów i zwykłego kalendarza w telefonie. 

Zaczynałam od zwykłych kartek ksero, które zadrukowałam kropkami. Dopiero po kilku tygodniach, gdy zauważyłam, że taki sposób planowania sprawdza się u mnie, kupiłam mój pierwszy zeszyt w kropki i zaczęłam PLANOWANIE PO SWOJEMU!






BULLET JOURNAL, nazywany w skrócie BuJo, w swoim zamyśle może być plannerem, kalendarzem, notatnikiem, dziennikiem, pamiętnikiem, żurnalem, sposobem organizacji codzienności, planów, terminów.

Dla mnie zadaniem tego notesu jest stworzenie własnego systemu, który pozwoli zapamiętać przeszłość, organizować teraźniejszość i planować przyszłość.

Jego twórcą jest Ryder Carroll, cyfrowy projektant z Nowego York'u, który spędził kilka lat na opracowaniu i testowaniu tego prostego systemu organizacji.

Gdy już prawie dwa lata temu, pierwszy raz spotkałam się z tą opcją planowaniu, pomyślałam, że jest to genialne. Ogromnie prosty system, stworzony dla nas, przez nas, w sposób jaki najlepiej pomaga nam wpływać na własne zorganizowanie czasu. Gdy wrzucimy hasło BULLET JOURNAL w wyszukiwarce, pojawią się całe oceany fotografii obrazujących jak kreatywnie można planować.

W dzisiejszym wpisie, przychodzę z pierwszymi stronami mojego Bullet Journal'a na 2018 rok. 







Zeszyt, który wybrałam na ten rok to model w kropki, projekt od "Creative Notebook" z jasnoróżową okładką, oczywiście z motywem serca. 150 kartek, które dają mi pełną swobodę w moim planowaniu codzienności.


















Przepadłam totalnie dla BuJo! A jako osoba uzależniona od planowania, po kilku miesiącach testów, jestem  zadowolona i już teraz polecam!
Ciekawa jestem tylko, jak Ty planujesz swoją codzienność?  




 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz